لایسنس HP

شرکت Hewlett-Packard که با نام HP شناخته شده است، یک شرکت چندملیتی فناوری اطلاعات آمریکایی بود که مکان آن در پالو آلتو، کالیفرنیا بود. این شرکت طیف گسترده ای از اجزای سخت افزاری و همچنین نرم افزاری و خدمات مرتبط را به مصرف کنندگان، مشاغل کوچک و متوسط  و شرکت های بزرگ ارائه داد.

لایسنس HP

این شرکت در اول ژانویه سال ۱۹۳۹ در یک گاراژ اتومبیل توسط ویلیام آر هیولت و دیوید پاكارد، دو فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه استنفورد تاسیس شد.

شرکت HP  که در ابتدا فعالیت خود را با تولید یک سری تجهیزات آزمایش الکترونیکی آغاز کرد، با پیشرفت چشمگیر خود توانست در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ به عنوان بزرگترین تولید کننده رایانه های شخصی، خود را به جهان معرفی کند. اما در سال های بعد در این زمینه شرکت Lenovo از شرکت HP پیشی گرفت.

از بسیاری پروژه هایی که آنها روی آن کار کرده اند، اولین محصول موفق اقتصادی آنها نوسانگر صوتی دقیق، مدل HP200A بود که نوآوری آنها استفاده از یک لامپ رشته ای کوچک (معروف به چراغ خلبان) به عنوان یک مقاومت وابسته به دما در یک قسمت مهم مدار بود که دامنه شکل موج خروجی سینوسی را تثبیت می کرد.

در طول جنگ جهانی دوم، این شرکت محصولاتی را برای كاربردهای نظامی تولید كرد كه به اندازه كافی اهمیت داشتند تا از این رو برای Packard پیش نویس معافیت استفاده كنند، در حالی كه هیولت در سپاه سیگنال ارتش خدمت می كرد. در طول جنگ این شرکت با آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی برای ساخت فناوری ضد رادار و فیوزهای پیشرفته پوسته توپخانه همکاری می کرد.

در اواخر سال ۱۹۳۹ یعنی اولین سال کاری شرکت HP، این شرکت از مجموع درآمد ۵۳۶۹ دلار، ۱۵۶۳ دلار سود بدست آورد. پس از آن فروش شرکت با ۲۱۵ کارمند در سال ۱۹۵۱ به ۵.۵ میلیون دلار رسید.

در طول دهه ۱۹۶۰، HP با شرکت سونی و شرکت های Yokogawa Electric در ژاپن همکاری کرد تا چندین محصول با کیفیت بالا تولید کند. این محصولات موفقیت بزرگی نداشته اند، زیرا هزینه های بالایی در ساخت محصولات HP به ظاهر در کشور ژاپن وجود دارد. HP و Yokogawa در سال ۱۹۶۳ سرمایه گذاری مشترک (Yokogawa-Hewlett-Packard) تشکیل دادند تا محصولات HP را در ژاپن به بازار عرضه كنند. HP در سال ۱۹۹۹ سهم Yokogawa Electric از Hewlett-Packard Japan را خریداری کرد. در سال ۱۹۷۲ ، با استفاده از فناوری پیشرفته مدار یکپارچه، شرکت لایسنس HP از اولین ماشین حساب جیبی رونمایی کرد.

تجارت شرکت HP

اولین کامپیوتر هیولت-پاکارد، HP 2116A ، به طور خاص در سال ۱۹۶۶ برای مدیریت دستگاه های تست و اندازه گیری شرکت تولید شد. Hewlett-Packard اولین کامپیوتر رومیزی خود، HP-85 را در سال ۱۹۸۰ معرفی کرد. اما از آنجا که با کامپیوتر IBM، که به استاندارد صنعت تبدیل شده است، ناسازگار بود،‌ می توان اولین محصول موفق این شرکت برای بازار کامپیوترهای شخصی را در واقع چاپگر دانست. HP LaserJet در سال ۱۹۸۴ معرفی شد تا به فروش انبوه بپردازد، و اینك تنها محصول موفق Hewlett-Packard شد.

با شروع دهه ۱۹۹۰، این شرکت برخی از اهداف درآمد و سود را از دست داد و باعث افت شدید قیمت سهام آن شد. در نتیجه، پاكارد از بازنشستگی بیرون آمد تا نقش فعالی در مدیریت شرکت داشته باشد. با تولید رایانه های جدید، چاپگرهای رنگی و لوازم جانبی با قیمت های پایین، مهمترین تغییرات در گروه کامپیوتر شخصی PC آن صورت گرفت که این شرکت را به یکی از سه تولید کننده برتر رایانه در جهان تبدیل کرد.

در سال ۱۹۹۷ ، هیولت پاکارد به یکی از ۳۰ شرکتی تبدیل شد که قیمت سهام آن میانگین صنعتی داو جونز از بورس اوراق بهادار نیویورک را تشکیل می دهد.  هیولت پاکارد در سال ۲۰۰۲ شرکت Compaq Computer، که تولید کننده اصلی رایانه های شخصی آمریکا بود را بدست آورد.

در آگوست سال ۲۰۱۱ ، هیولت پاکارد اعلام کرد که تولید اسمارت فون و رایانه لوحی آن، TouchPad (که فقط هفت هفته در ماه ژوئیه از آن گذشته بود.) را متوقف خواهد کرد و قصد دارد تجارت رایانه شخصی خود را به یک شرکت جداگانه تبدیل کند. از این پس، هیولت پاکارد تمرکز خود را بر روی نرم افزار و خدمات برای تجارت می گذارد و این شرکت، شرکت نرم افزاری تجاری انگلیس Autonomy Corporation را با مبلغ ۱۱.۱ میلیارد دلار به دست آورد.

در سال ۲۰۱۵، Hewlett-Packard به دو شرکت تقسیم شد: HP Inc که کامپیوترها و چاپگرهای شخصی ساخته و Hewlett Packard Enterprise که محصولات و خدمات را برای مشاغل ارائه می داد.

رویکرد مدیریت لایسنس HP

در اوایل تاریخ شرکت، دو مؤسس مراحل رسمی مدیریت را تایید کردند و HP اولین شرکتی بود که از رویکرد “مدیریت با هدف” استفاده کرد.

Packard و Hewlett به “مدیریت با راه رفتن در اطراف” مشهور بودند، و تا آنجا که ممکن است، به منظور درک نحوه عملکرد این شرکت به بیشتر بخشها بدون قرار ملاقات یا جلسات برنامه ریزی شده، هر چند وقت یکبار مراجعه می کردند تا کارگران خط، بتوانند با مدیران در ارتباط باشند.

این شرکت همچنین به یکی از مهمترین مشارکت کنندگان سازمانهای خیریه تبدیل شد و ۴.۴ درصد سود خود را اهدا کرد.

در ادامه به معرفی چند نمونه از تولیدات و محصولات و HP License ( لایسنس HP ) می پردازیم.

HP SAN Switch 

این سوئیچها ( SAN Switch ) که بیشتر بعنوان رابط بین سرورها و دستگاههای ذخیره سازی قرار می گیرند دارای ۲۴ پورت بوده که بطور استاندارد ۱۶ پورت فعال و ۸ پورت دیگر از طریق لایسنس مخصوص فعال می گردد . سن سوئیچ SAN Switch HP 8/24   تمام نیازهای سازمان‌های کوچک تا بزرگ را با یک هسته سوئیچ مستقل فراهم ساخته است .

ویژگی های HP SAN Switch:

ویژگی های زیر در مورد محصولات این شرکت صادق میباشد:

  • عملکرد و قابلیت بالا
  • مقیاس پذیری بالا
  • بهبود بخشی در TCO

لازم بذکر است مشتریان میتوانند برای فعالسازی و ارتقای سن سوئیچ HP از لایسنس Port Extension استفاده نمایند. همچنین برای برقراری ارتباطات Trunking برروی این سوئیچ HP میتوان از لایسنس ISL Trunking استفاده نمایند.

معرفی دستگاه ذخیره ساز 3PAR HP

دستگاه ذخیره ساز 3PAR که به عنوان جایگزین HP EVA  عرضه شد، از جدیدترین دستگاه های ذخیره ساز این شرکت می باشد. این Storage ها دارای سری های مختلفی شامل سری 7000، 8000، 10000 و 20000 می باشند . در این دستگاهها علاوه بر پردازنده اصلی دستگاه که ساخت شرکت intel می باشد از پردازنده دیگری به نام ASIC استفاده می شود که باعث می گردد بار اضافی از روی پردازنده اصلی دستگاه برداشته شده و این اتفاق باعث افزایش سرعت I/O خواهد شد. همچنین دستگاههای ذخیره ساز 3PAR می تواند بین دو تا 8 کنترلر داشته باشد و ترافیک بین کنترلر ها تقسیم شود. این کنترلرها بصورت Mesh به هم وصل می باشند و اطلاعات درون cache نیز می تواند روی کنترلرهای دیگر ذخیره شود. در واقع خرابی یک کنترلر تاثیر زیادی روی سرعت دسترسی به اطلاعات ندارد.

محصول ArcSight

شرکت ArcSight در زمینه امنیت سایبری در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد. این کمپانی ارائه دهنده راه کارهای آنالیز امنیتی “کلان داده ها” برای  راه حل های هوشمند SIEM  در کنار ابزارهای مدیریت Log  است. این کمپانی تاکنون ۱۱ سال به عنوان لیدر در گزارش گارتنر معرفی شده است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی HP  خریداری شد.  ArcSight طراحی شده است تا به مشتریان کمک کند تهدیدات امنیتی خود را شناسایی و اولویت بندی کنند، فعالیت های مرتبط با واکنش های رخدادهای امنیتی را دنبال کنند و همچنین فعالیت های مرتبط با استاندارها را ممیزی نمایند. طرح اولیه تجاری آنها ساخت راه حل های Cache  و افزایش سرعت بود اما بعد از یکسال به آنالیز رخدادهای امنیتی روی آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید