روش‌های سه سوته در درمان دندان درد

 

تجربه دندان درد، تجربه سختی است و تحمل این درد زجرآور، آسان نیست؛ اما خوشبختانه امروزه روش هایی فوری برای تسکین دندان درد وجود دارد که می توان از آن ها کمک گرفت. در ادامه به این روش ها می‌پردازیم.

استفاده از داروهای ضد دندان درد یکی از درمان های سه سوته و سریع برای دندان درد، مصرف مسکن های ضد درد نظیر استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil) است. همچنین برخی کپسول های ترکیبی نظیر ژلوفن نیز می‌توانند موثر واقع شوند. با مصرف این داروها می‌توان دردهایی با شدت کم تا متوسط را موقتا تسکین داد. در هنگام مصرف این نوع مسکن ها، میزان مصرف را که توسط شرکت سازنده بر روی جلد لحاظ شده، در نظر داشته باشید. چنان چه دندان درد با این مسکن ها متوقف نشد؛ برای مصرف داروهای قوی‌تر، با یک متخصص دندانپزشکی صحبت کنید.

درمان سه سوته دندان درد با کمپرس سرد

برای رفع دندان درد می‌توان از کمپرس سرد استفاده کرد. برای این کار یک کیسه نایلونی را با تکه های یخ پرکنید و دور کیسه یک حوله کوچک بپیچید؛ سپس کیسه را بر روی بخشی از صورت که دندان درد را احساس می‌کنید، بگذارید. این کار موجب ریلکس شدن عروق آن ناحیه از دهان می‌شود و به رفع فوری دندان درد کمک می‌کند. دقت داشته باشید که هر بار، بیش از نیم ساعت کمپرس سرد را بر روی موضع قرار ندهید.

تسکین دندان درد با بالا نگه داشتن سر چنان چه داروی مسکن در دسترس شما وجود ندارد و از روش های دیگر نیز نتیجه نگرفته‌اید، بالا نگه داشتن سر را امتحان کنید. برای این کار می‌توانید چند بالش اضافی در زیر سرتان قرار دهید؛ تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. این کار باعث جمع شدن خون کمتری در سر می شود و به رفع التهاب دندان کمک می‌کند.

استفاده از پمادهای تسکین دهنده درد برخی از پمادهای بی حس کننده که بدون نیاز به نسخه پزشک، از طریق داروخانه ها قابل تهیه هستند؛ موجب کاهش دندان درد می‌شوند. پمادهایی نظیر بنزوکائین می‌توانند تا حدی موضع را بی حس کنند. البته باید از مصرف این پماد برای خردسالان اجتناب کرد.

آب نمک درمان سه سوته دندان درد

آب نمک با دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی خود، می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. همچنین موجب محافظت دندان های آسیب دیده از عفونت می‌شود. علاوه بر این، شستن دهان با آب نمک، ذرات مواد غذایی یا هرچه در لابلای دندان ها جا مانده باشد، از بین می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید