پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی کدام بهتر است؟

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع شوینده محبوب، تفاوت آنها در شستن لباس های کودک است. از آنجایی که پوست نوزادان حساس است، باید از شوینده های ملایم برای شستن لباس های آنها استفاده کنید. مواد شوینده پودری قدرت نفوذ بالایی دارند و حتی پس از شستشو ممکن است برخی از مواد شیمیایی که به پارچه لباس ها نفوذ می کنند در آنجا باقی بمانند. بنابراین برای شست و شوی لباس کودکان استفاده از بهترین پودر یا مایع شوینده توصیه می شود; انتخاب مایع لباسشویی گزینه راحت تری است. اگر به این موضوع توجه نکرده اید؛ می تواند به پوست کودک آسیب برساند و باعث حساسیت پوستی شود.

همچنین به دلیل اینکه لباس های کودکان روزانه شسته می شود; آنها نقاط قدیمی و سختی ندارند. بنابراین توصیه می شود به جای شوینده های قوی از یک شوینده ملایم استفاده کنید.

تنوع و هزینه
از نظر تنوع و هزینه، بین شوینده های مایع و پودری تفاوت هایی وجود دارد. این تنوع بیشتر در بین محصولات لباسشویی مایع رخ می دهد تا پودرها. در اینجا منظور تنوع و تنوع در اندازه، جنس، رنگ، فرم بسته بندی و … است.

در مورد هزینه، با توجه به مطالعات انجام شده بر روی هر دو نوع شوینده لباسشویی، می توان گفت که هزینه استفاده از مواد شوینده پودری کمتر از هزینه مواد شوینده مایع است. با توجه به اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در رفتار و تصمیم گیری روزانه مشتری در خصوص محصولات مورد استفاده، عامل هزینه می باشد. اگرچه تنوع بیشتری از محصولات لباسشویی مایع وجود دارد، اما مردم همچنان می توانند با سرعت و سهولت بیشتری به مواد شوینده پودری در سراسر کشور دسترسی داشته باشند.

اثرات زیست محیطی
به نکاتی که تا کنون ذکر شد توجه کنید؛ برای اینکه بتوانید به درستی تشخیص دهید کدام بهتر است؟ پودر شوینده یا مایع شوینده؟ باید به اثرات زیست محیطی این دو نوع شوینده توجه کنیم. همانطور که می دانید مواد شوینده پودری در بسته بندی های مقوایی تولید و عرضه می شوند.

از مزایای این بسته بندی می توان به سبک بودن و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد. اگرچه مایع شوینده معمولاً در ظروف پلاستیکی فروخته می شود، پلاستیک اثرات مضری بر محیط زیست دارد. اما یکی از مزیت های این نوع بسته بندی این است که در برابر رطوبت مقاوم بوده و در هنگام خیس شدن مانند بسته های پودر رطوبت را جذب نمی کند. از طرف دیگر پودر شوینده حاوی ترکیبات شیمیایی قوی تری مانند سولفات سدیم است که برای سیستم فاضلاب و در نتیجه محیط زیست مضر است. بنابراین در این مورد نمی توان به صراحت گفت که مایع شوینده بهتر است یا پودری. زیرا هر کدام از این دو نوع شوینده معایب خاص خود را برای محیط زیست دارند.

آسیب به ماشین لباسشویی
در مورد آسیب دیدن ماشین لباسشویی، هر کدام از این دو نوع شوینده عملکرد خاص خود را دارند. به طور کلی، مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده می تواند به ماشین لباسشویی آسیب برساند و منجر به خوردگی قطعات آن شود. این مشکل طول عمر ماشین لباسشویی شما را کاهش می دهد و باعث خرابی زودرس قطعات می شود. در نتیجه پس از مدتی مجبور به تعمیر ماشین لباسشویی خواهید شد.

پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی 

دیدگاهتان را بنویسید